O autorze
Handel w naszym kraju bardzo szybko się zmienia.
Na blogu mam zamiar opisywać, co się na rynku dzieje i w jaki sposób to wpływa na nas, Klientów.
Przez wiele lat pracowałem w różnych korporacjach handlowych detalicznych i hurtowych, gdzie „na żywo” mogłem poznać, sprawdzić, doświadczyć w jaki sposób rozwija się handel w Polsce. Kiedyś byłem odtwórcą strategii marketingowych – handlowych, dzisiaj sam je tworzę. Dawniej uczestniczyłem w ich realizacji, dzisiaj je oceniam i diagnozuje efekty. Jako konsultant i trener biznesu będę opisywał handel.
Ukończyłem Wydział Zarządzania UMCS w Lublinie i studia MBA University of Illinois.
Od 20 lat jestem żonaty. Z Iwoną i mamy dwie córki Esterę oraz Miriam. Mam fioła na punkcie biegania, ukończyłem 8 maratonów i kilka triathlonów.
Więcej na mojej stronie oraz na profilu LinkedIn

Beacony - rewolucja w handlu detalicznym na stacji metra

Zupełnie nowatorski pomysł na polskim rynku detalicznym zaproponowała firma Frisco.pl. – Supermarket Online. Ten spożywczy sklep internetowy zwykle wyznaczał trendy w handlu w sieci, lecz ostatnio przedstawione rozwiązania przeniosło, nas Klientów zupełnie inny wymiar zakupów.



Konsumenci przyzwyczaili się już do czytelnego układu sklepu, szybkich dostaw, czy zachęcających promocji. Zaproponowana nowość może zwiększyć zainteresowanie ofertą Frisco.pl.



Od wielu miesięcy można korzystać z ciekawej inicjatywy w stacji metra w Warszawie. W której imitacja sklepu pozwala na skanowanie kodów produktów i szybkiego zamawiania w drodze do domu potrzebnego towaru. Teraz firma poszła krok dalej instalując tam mały nadajnik – zwany beacon-em. Ma on zadanie komunikować się z znajdującymi w pobliżu urządzeniami mobilnymi, które posiadają aplikacje Frisco i wysyła mobilny kupon promocyjny ze zniżką na zakupy w sklepie. Zamysł prawdopodobnie był taki, by zachęceni odpowiednią zniżką oraz ciekawym asortymentem wielu znanych firm, Klienci chętniej i częściej korzystali z oferty sklepu. Można więc kupić, prócz najczęściej kupowanych produktów , również wyjątkowe wyroby cukierni A. Blikle czy tradycyjne wędliny firmy Wierzejki oraz wiele innych znanych konsumentom producentów.

Użyteczność beacon-ów jest bardzo praktyczna. Wystarczy połączyć się przez aplikacje z beaconem, odebrać zniżkę, następnie zrobić zdjęcie lub zeskanować kod kreskowy wybranych asortymentów i wysłać zamówienie. Można również pozostawić zamówienie w aplikacji, gdyż zostanie zapamiętanie w aplikacji, dzięki czemu można dokończyć zakupy później w domu.

Myślę, że wielu zabieganych Klientów będzie zainteresowanych nową ofertą sklepu internetowego i przekona się do takiej formy promocji. Dzięki beacon-om zaoszczędzą oni pieniądze i a przede wszystkim czas, który dla wielu konsumentów jest coraz częściej najbardziej deficytowym towarem ;)
Trwa ładowanie komentarzy...